Visst finns det både svin och änglar i båda leden, till exempel inom de två könen.

Tyvärr finns det de kvinnor som tar några enskilda manssvin som ursäkt för att ge sig på hela manssläktet. Tyvärr brukar samma kvinnor hävda att de representerar alla kvinnor. Jag brukar rysa, och försöka övertyga mig om att de flesta människor ändå bortser från dem och utgår från sina egna erfarenheter, och så brukar jag trösta mig med att jag ändå skriver denna blogg som motvikt. Men visst är det frustrerande att så många trots allt lyssnar på dem.

Pär Ström skriver träffande i SvD idag

Enligt den feministiska retoriken, som märkligt nog accepterats som sanning av större delen av medierna och det politiska Sverige, är män en skock lata och egoistiska härskare som super, slår sina fruar och konspirerar i bastun om hur kvinnor bäst kuvas.

Runt omkring kvinnan lyser däremot helgonauran som en sol.

Och hur många förhållanden har inte feministerna förstört genom att övertyga kvinnorna om att de måste ställa varje enskild man till svars för männens samlade ondska, för annars har de svikit alla kvinnor.

Varför ska det vara så svårt att erkänna: Vi behöver varandra!