”Homo i Iran = döden?” Ett bra initiativ!

Igår anordnade Folkpartiets kvinnonätverk Liberala kvinnor seminariet ”Homo i Iran = döden?”, om läget i Iran efter valet och om homosexuellas situation i landet. När riksdagsledamoten Birgitta Ohlsson inledde seminariet visade hon ett youtube-klipp från då president Mahmoud Ahmadinejad höll ett tal inför studenter på Colombiauniversitetet i New York, i samband med att han var i New York för FN:s generalförsamling 2007. Ett tal som gick ut på att homosexuella inte existerar i dagens Iran. 

Lite märkligt då att det finns en lagstiftning som föreskriver att homosexuella handlingar bestraffas med piskrapp och vid upprepade homosexuella handlingar kan dessa leda till att de som utför dessa bestraffas med döden.

SvD

Jag undrar i mitt stilla sinne om alla queerivrare inser att de också sätter käppar i hjulen för att tex de homosexuella i Iran ska bli likvärdiga medborgare. Nu gör de det lätt för motståndarna att peka på t ex Sverige och säga: Ja, se hur det gick när de homosexuella fick samma värde som de hetrosexuella, då skulle de genast se till att göra om alla heterosexuella till homosexuella.

Jag skriver ”också” eftersom jag anser att queerivrarna även förstör här i Sverige. Låt flick-flickor vara just flick-flickor, pojk-flickor vara pojk-flickor osv. Jo jag har en vag aning om att det är det som står skrivet i queer teorin, men i praktiken har jag bara hört förespråkare för att varken flick-flickor eller pojk-pojkar ska få någon plats. Men det pinsammaste av allt är att de i stort sett får stå oemotsagda, som här i veckan när det skulle vara ”debatt” i morgonsoffan. Då var det tre queerförespråkare där, men ingen med en avvikande åsikt …