I dag var det upptackt för det kommande årets valarbete. Nu slår även Karlstads borgliga sig samman som ett Allians alternativ. Så här sett i backspegeln är det något som jag anser att vi borde ha gjort redan till förra valet och jag tror dessutom att det i så fall hade lett oss till valseger. Men nu är det alltså dags.

Det var trevlig att stå på gågatan idag och dela ut flygblad i höstsolen och träffa lite andra Allianskollegor. Min politiska aktivitiet har varit minst sagt vilande sedan förra valet, förrutom en och annan bloggartikel. Men nu hoppas jag kunna vara med och bidra till borgligt ”Allians” styre både i regering, Värmlands landsting och i Karlstad kommun.

En av utmaningarna i kommunalvalet är: Hur gör vi Karlstad attraktivt både för företagare och individer? Och här är jag övertygad om att Alliansen har mycket större möjlighet att lyckas än dess motståndare. Nu blir en av utmaningarna dels att övertyga om att detta med attraktivitet är viktigt, dels att övertyga om att Alliansens är bäst lämpade att skapa den.

Det ska bli ett spännande år, och låt oss inte snubbla på målsnöret så som i Norge.