På tal om mångkultur. Jag kan inte låta bli att ta upp det som hänt i Guinea, även om rapporten kom för någon dag sedan (SvD). Jag satt då på ett flyg, men bilden har sedan bitit sig kvar så nu skriver jag ändå. Tyvärr känns det inte som helt ovanliga rapporter att komma från den världsdelen. Det som slår mig är att det faktiskt inte är ett möjligt scenario i vilken del av världen som helst. Det är en fruktansvärd människosyn som möjliggör dessa ofattbara grymheter. Här några utdrag:

Ovanligt grymma uppgifter cirkulerade på tisdagen om vad som skedde när säkerhetsstyrkorna slog till mot ett stort oppositionsmöte på fotbollsstadion i Conakry i måndags.

– De våldtog kvinnor offentligt. Soldaterna sköt överallt och jag såg folk falla. Kvinnor fick sina kläder avslitna. Soldaterna körde in sina gevär i deras vaginor. Jag såg det själv, berättade oppositionsaktivisten Mouctar Diallo för franska radiokanalen RFI.

– Jag såg Röda baskrarna (en elitstyrka) fånga kvinnor som höll på att fly, de slet av deras kläder och stack in händerna i deras könsorgan, sade ett ögonvittne till Human Rights Watch enligt BBC.

Notera även att det är de som i humana stater är tillsatta att skydda sina medborgare, det är de som i Guinea istället sätter skräck i sina landsmän. Det är absolut beklagligt att kulturer som dessa fortfarande existerar. Dessutom påminner det om hur grymt hyllandet av mångkulturen måste klinga i öronen på de våltagna och skändade kvinnorna och de massakerade männen.

Låt oss verka för att vi exporterar vår människosyn och att vi motverkar spridningen av ovanstående människosyn. För de i Guinea kan det väl knappast bli så mycket värre, see Wikipedia.