Jag kommer på mig själv med att oftast inte ta detta med genusforskning på så stort allvar utan förlita mig på att majoriteten av svenska folket ändå har en något så när sund syn på detta med kön. Men ibland rycks jag upp till verkligheten. Denna gång är det Dick Erixon som hjälper mig. Han skriver bland annat:

Det är dags för nye forskningsminister Tobias Krantz (FP) att börja arbeta. Han måste stoppa alla dessa antiintellektuella stolligheter! Kasta ut tokfeministerna från universiteten. Annars ruttnar dessa institutioner sönder inifrån.

Återupprätta meritokratin i vetenskapen! Allt annat är att följda diktaturerna i spåren och låta politiska nycker och villfarelser styra.

För hur kan man tro att det i ett upplyst land som Sverige får förekomma att man ska sätta kön före kompetens? Risken är väl att dessa feministiska genusfanatiker hinner få igenom långt mer än vad Svenska folket vill innan vi vaknar till. (Stor rysning)