Det är många med mig som tar Stockholmståget på morgonen, eller som åtminstonde tänker sig det. Precis som VF påpekar så har det varit många förseningar. (VF)

Själv vände jag i dag på perrongen, eftersom jag behövde vara på ett möte 10.00 och då valde att vara med per telefon hemifrån, istället för att tvingas försöka vara med från tåget. Tanken var dessutom att jag skulle åka fram och tillbaks även på onsdag och torsdag, men på grund av de stora förseningarna så kommer jag nu istället att sova kvar i Stockholm tisdag till torsdag.

Det optimala vore, enligt mig: I första hand; ett tåg som var punktligt och i andra hand; ett tåg som kommer till Stockholm vid 8.30-tiden.

Tyvärr kräver detta en del från Banverket. Men alla förseningar går inte att skylla på Banverket, så: Skärpning SJ.

För, höstens tågtrafik gick över förväntan bra, så det borde gå.

Som sagt, det är många med mig som förlitar sig på att denna förbindelse ska fungera.