Det går inte så strålande för Kd i opinionsundersökningarna, och själv anser jag att socialfrågorna har fått för lite uppmärksamhet. Förhoppningsvis blir det bättre nu under valrörelsen.

Om Göran Hägglund gör mer av ”Verklighentens folk” samt blir tydligare med det motto han tog med sig från polisen, så ska nog siffrorna kunna vändas uppåt. Så här svarar han i en diskussion gällande hur han påbörjade sin politiska bana: (SvD)

fastnade för Kristdemokraterna.

”Det var lite udda i Degerfors. Jag tog med mig polisens motto – skydda, hjälpa, ställa till rätta – in i politiken och startade en kristdemokratisk ungdomsförening.”

Ett mycket bra motto, som borde framhävas oftare. Och eftersom jag just nu är mer än vanligt upprörd över vänsterfeministernas förstörelselusta så kan jag inte låta bli att ge dem en känga här också. ”Skydda, hjälpa, ställa till rätta” är klassiska manliga egenskaper som vi bör värna om, istället för att ropa att var och varannan man är våldtäkts man och tvinga in männen i någon märklig feministisk roll.

Så, Göran Hägglund, jag ser fram emot att du lyfter fram dina gamla ideal.

