Visst ser det illa ut när man ser hur flyktingarna har det på Malta. Tyvärr finns det allt för många sådana levnadsvillkor på denna jord, och jag tror inte på lösningen att de alla ska komma hit för att få det bättre. (Aftonbladet)

Så jag säger det igen, läs min sida En bättre värld (högst upp på bloggen)

Och varför är det så att vi denna typ av artiklar så totalt avsaknar diskussionen som borde vara den verkliga diskussionen, nämligen vad vi kan göra för att deras ursprungsländer faktiskt ska vara värda att leva  i, så att de slapp att bli flyktingar till att börja med.

Jag ser verkligen fram emot att Europa börjar hantera flyktingfrågan på ett humant sätt, och då tar det större greppet. För mig betyder det inte nödvändigtvis att alla ska få komma hit. Vi måste börja se på var vi faktiskt kan göra störst nytta för flest människor, och på ett hållbart sätt.

Och avslutningsvis: Kommunernamåste själva få avgöra hur många dekan ta emot! (SvD) Kommunen är ansvarig inför sina invånare. Punkt. Sedan får Sverige rätta sig efter att inte ta emot fler änvad vi faktiskt kan hantera. Vi lyckas ju inte ens ta hand om våra egna fosterbarn. Det måste finnas både humanare och effektivare lösningar.