Hur svårt ska det vara att se och enas om vad som är rätt och fel? I Vilks fallet tycker jag att svaret är självklart. Det som skrämmer mig är att inte alla anser det som självklart och att den gräns han vill göra oss uppmärksam på inte alls ligger där jag vill se den. Men tackar samtidigt muslimerna för att de nu ännu en gång tydliggjort den. Jag instämmer följdaktigen med Sanna Raymann i hennes Några ord om Vilksdebatten.

Och den som önskar bilda sig en egen uppfattning föreslår jag ser filmen som Sanna länkar till (och som jag länkade till i min förra Vilksartikel).

Och för er som gått vilse i vad som är rätt och fel, er rekommenderar jag att se senaste Robin Hood. Hoppet kan tyckas stort, men båda slåss för vår frihet.

Och så klart rekommenderar jag filmen varmt även till alla er andra! Russell Crowe (Robin Longstride), Cate Blanchett (Marion Loxley) och Max von Sydow (Sir Valter Loxley) gestaltar fantastiska karaktärer och gör dessutom fantastiska spelarinsatser.