Ja det är bra att frågan om sexköpslagen tas upp emellanåt, för som jag tidigare påpekat (se sökresultatet för Sexköpslagen) så anser jag att den skjuter lite väl blint. Jag står med andra ord på Bards sida gentemot Schyman. Såg precis ett inlägg från TV4 som bygger på en debatt i Expressen.

Precis som Bard anser jag att vi ska se till att fokusera på de som faktiskt råkar illa ut och utnyttjas tex barnprostitution, trafficing, sexmisshandel. Men även de som är prostituerade på grund av att de är missbrukare eller psykiskt sjuka.

Nu kan man som Gudrun tycka att ja ja de övriga är väl ändå inte så många utan att de får offra sig för sina utnyttjade systrar och bröders skull. Jag har ärligt talat ingen aning om hur många de är, men deras intresseorganisation vill enligt Bard skrota lagen. Jag vill som sagt inte skrota den utan fokusera den.

För vad är det egentligen som är så hemskt med att få betalt för sex, förutsatt att det inte innebär tvång och utförs av vuxna människor? Förslagsvis skulle man kunna lägga ”vuxenåldern” vid 25 år.