Självklart ska man inte bedömmas utifrån sin sexuella läggning. Och jag brukar bli uppriktigt glad över att se Pride-festivalen. Samtidigt brukar jag bli lika uppriktigt upprörd över queer och vänsterfeminism. Och får man tro Proffstyckarna Jonas Morian och Johan Ingerö (och jag har definitivt ingen anledning att misstro dem utan instämmer till fullo med dem) så är det nu de senare som tagit ett allt större grepp om Pride. Mycket tråkigt!

Ja, att jag inte tål vänsterfeminister har jag skrivit en hel del om och de hade ntidigare till och med en egen kategori ”Vänsterfemninism”, men den har jag tydligen tagit bort. Antar att jag breddade den och att de inläggen nu finns i ”Könsroller”. Queer däremot har jag nog inte skrivit alls om innan. Tror uppriktigt sagt att det har att göra med att jag i mitt stilla sinne tagit förgivet att det ändå inte är så många som lyssnar på dem. Vad är det som gör mig upprörd? Ja det är definitivt inte deras läggning eller klädval utan deras vilja att exprementera med våra barns könsuppfattningar och kravet att vi inte bara ska acceptera dem, utan att vi också ska tvingas bli som dem.

Återigen – tråkigt att Pride valt att ta den vändning de nu tagit.

Men nog är det märkligt hur en minoritet inom en minoritet tillåts att förstöra så för majoriteten inom den minoriteten …