Gruppboenden och hemtjänst låter i mina öron spontant enbart som något possitivt. Jag syftar på Svenska kyrkan som funderar på att ge sig in i dessa näringsverksamheter. (SvD)

Vill därmed passa på att säga att jag däremot är ytterst tveksam till religösa friskolor. Jag anser att de barn som kommer från starkt religösa miljöer ska ges en frizon i skolan. Men det är så klart en annan diskussion.

I den åldern när det är dags för gruppboende och hemtjänst har väl ändå de flesta sin religionstillhörighet klar för sig och jag antar att i dagens rörliga samhälle där du kanske inte blir gammal där du har din släkt och dina vänner, där kan det nog kännas tryggt att vårdarna delar din livssyn.

Även jag som inte ens är med i Svenska kyrkan har ändå ett starkt förtroende för dem i omvårdnadsfrågor. Dvs jag tror att deras ”Goodwill” är hög, för att avsluta med lite företagsterminologi.