Det har visat sig att många arbetsgivare inte har någon särskild policy för  sexköp och porrfilm för personal på tjänsteresa. Vad är det som är så konstigt med det? Vi har ju lagar, och dessutom: Hur mycket ska en arbetsgivare få lägga sig i personalens fritid? SVT

Nolltollerans mot trakasserier låter väl utmärkt och ligger väl även det i linje med befintlig lagstiftning. Men vad är det som förutsätter att någon blir trakasserad eller utnyttjad i en porrfilm? Räcker väl bara att fundera på hur många klipp som privatpersoner redan lägger ut helt gratis på nätet.

För visst finns det skillnader inom porrfilm, men det betyder ju inte att all porrfilm behöver förbjudas.

När det gäller sexköpslagen så är det väl bara att rätta sig efter den svenska lagstiftningen antar jag, även om de som läst min blogg vet att jag ser rött för denna lag. Medan jag däremot anser att vi ska ta krafttag mot barnsex, trafficing och utnyttjande. Läs gärna mer om mina åsikter i detta ämne.

Hoppas nu att det inte är allt för många arbetsgivare som går på uppmaningen utan som faktiskt ser att den stora majoriteten av deras anstälda är vuxna nog att hantera denna fråga ändå. Allt behöver inte skrivas på näsan och vem har sagt att vi ingår i en tävling för att vara ”duktigast i klassen”.

Och är detta verkligen ett så stort problem att det rättfärdigar denna ”skrift på näsan”?