Nej, nu orkar jag inte vara tyst om Assange affären längre. Har hittills mest valt att ignorera den för att jag skämts så över Sverige. (SvD)

Våldtäkt, i dess rätta bemärkelse, är självklart något helt oacceptabelt och otroligt fruktansvärt. Men om vi som i dagens lagstiftning tydligen lägger in lite allt möjligt i begreppet, ja då urvattnas det så klart.

Hur schyst är det mot ”riktiga” våldtäktsoffer?

Så som jag har förstått situationen så är det en kvinna som anklagar Assange för att medvetet haft sönder en kondom, och hon vill därför att han ska HIV testa sig. Varför skulle han vilja ha sönder en kondom? och även om vi leker med tanken att han faktiskt hade det så kan vi väl inte kalla det för våldtäkt! Ett brott, ja visst. Men inte våldtäkt. Sedan kan man ju fundera på hur man lyckas bevisa att någon medvetet haft sönder en kondom. Som sagt, efter vad jag förstått så har kvinnan inte ens anmält honom för våldtäkt utan vill bara få ett HIV test gjort. Och om det är så att det betyder att hon i så fall tvingas anmäla honom för våldtäkt så är det ju helt sjukt!

Den andra kvinnan, så som jag kommer ihåg det, väcktes av lite morgonsex. Problemet var att det var oskyddat, så även hon vill få en bekräftelse på att han inte hade HIV. Men inte kan man väl kalla det för våldtäkt! Brottsligt, men inte våldtäkt.

Inte underligt att vi toppar ligan av antal våldtäkter. Och i mina ögon så snarare stjälper än hjälper vi de verkliga våltäktsoffren. Tyvärr så ökar vi även acceptansen för våldtäkt, eftersom begreppet urvattnas. Och vi kommer mer och mer rycka på axlarna när vi hör talas om en våldtäkt. Och en sådan utveckling vill jag inte se!