Jag blir så matt. Så var det nu dags igen. Sexköpslagen. Och som vanligt den svartvita diskussionen. Antingen tillåta prostitution eller totalt förbud. (SvD)

Jag har inte så mycket nytt att tillföra från min sida då jag skrivit en hel del artiklar om sexköpslagen innan, men nu är jag uppenbarligen upprörd igen.

För att hålla sig till Sverige. Jag anser att vi ska lägga betydligt mer resurser och fokus på att motverka och få bort barnprostitution, trafficing, samt prostitution som en del av missbruk/psykisk sjukdom.

Om det därutöver finns vuxna människor som vill ha sex och där den ena är beredd att betala den adra, so what?

Och avslutningsvis så instämmer jag till fullo i kommentaren i SvD artikeln: Varför ska detta samhälle förutsätta att vuxna kvinnor inte kan besluta över sina egna liv? Prostituerade män verkar man inte bekymra sig nämnvärt om. För det vet väl alla att alla män alltid vill ha sex, oberoende med vem, medans kvinnor bara vill ha sex om de är upp över öronen kära. Eller?

Nej, sätt in krafttag där det verkligen behövs istället.