Läste denna DN artikel S-väljarna är tillbaka – trots att Stefan Löfven ligger lågt, efter att jag skrivit min artikel om Reinfeldts ”huvudvärk”, där Löfven onekligen tillhör det som troligen ger Reinfeldt huvudvärk. I DN artikeln citeras bland annat Löfven på följande:

 – Det är klart att jag har behov av att använda tiden nu till att fundera ut hur vi ska utveckla vår näringspolitik. Vi kommer att utveckla politiken i vårmotionen. Så kommer Almedalen i juli och sedan höstbudgeten. Jag känner inget behov av att gå ut i medierna varje dag och prata om det.

Detta säger han som svar på Sofia Arkelstens Twitter:

Håkan Juholt hade många förslag. Några av dem var genomförbara, säger Fredrik. Nu har de bytt det mot tystnad

Farligt uttalande dels för att han högst troligen i sin väljarkårs ögon gör helt rätt i att gå metodiskt fram, dels för att: Om det nu var så att Arkelsten ville provocera Lövfen till oövertänkta uttalande, så har hon nog missbedömt honom rejält.

Dessutom är det snarare med uttalande som det han gett ovan som han vinner förtroende och väljare. Att han talar om planen och sedan genomför den. För jag tvivlar inte på att han kommer att genomföra den. Att jag sedan ändå inte kommer att rösta på honom är liksom en annan sak.

Och det allra bästa med Löfven är att han förhoppningsvis kommer att höja ribban när det gäller att först göra sin hemläxa, och sedan vara saklig och tydlig och visa att han vet vad han pratar om. Mycket farlig! För jag vill ha ett fortsatt borgligt styre, åtminstone i väntan på att majoriteten ska tycka som mig istället😉