Jag var ärligt talat lite orolig för Löfven, att han skulle vara rejält på hugget. Istället blev jag glatt överaskad av att Reinfeldt var tillbaks. Hoppas nu bara innerligt att Reinfeldt inte somnar till igen när motståndet visade sig mindre än vad i alla fall jag hade väntat mig. (SvD)

En annan glad överaskning var Lööf.

Humm än finns det hopp för en fortsatt Allians!🙂

Inte för att jag instämmer i allt de vill, utan för att de extremt mycket bättre än alternativet.

Men visst är det väl märkligt hur så många av partiledarna, som ändå kan förväntas vara ganska pålästa personer, ändå verkar tro att vi bor i vår egna lilla damm. Detta trots att vi är så import/exportberoende och trots att vi faktiskt starkt påverkas av vilka som väljer att komma hit eller flytta härifrån. Jo jag vet att några påpekanden framfördes, men det är knappast så att den insikten genomsyrar frågorna i övrigt.

Vi behöver konkurenskraftig utbildning, vi behöver konkurenskraftiga företagsvillkor, vi behöver konkurenskraftiga företag, vi behöver företag som beskattas i Sverige.

Och självklart har vi råd att på ett värdigt sätt stötta de mest utsatta i vårt samhälle! Tänker just nu framför allt på barn i destruktiva miljöer, personer som av olika anledningar hamnat i missbruk, psykiskt sjuka samt de bland våra äldre som behöver vårt stöd.

Jag tror på skattefinansierad vård i privat regi, med ett regelverk som missgynnar gamarna och gynnar de som en gång gav sig in i vården, just för att de värnade patienten, så att de på enklast möjliga sätt nu också kan få bedriva privat vård.

Det är dessa personer, med hjärtat på det rätta stället, jag vill se som entreprenörer inom vården.