Frågan om folkomröstningars vara eller icke vara, eller rättare sagt dess bidrag till demokratin, röner inget större intresse.

I alla fall inte bland Newsmillskribenterna. Det är bara jag och Ragnar Arvidsson som bemödat oss att skriva artiklar, och vi anser båda att de bör användas med yttersta försiktighet. Min artikel har dessutom titeln Målet bör vara att undvika folkomröstningar

Tyvärr har bådas kommentarsfält varit stängda hela tiden. Om jag förstått det hela rätt så beror det på att de är för få redaktörer, och att kommentatorer allt som oftast inte hanterar kommentarsfälten på ett professionellt sätt. Synd, det var en av de intressantare delarna på Newsmill.

Däremot går det att ”Milla”, dvs säga vad du säger för ett visst ämne. Och hittills har 624 st ”millat” att de känner sig ”Glad” gällande Folkomröstningar, vilket är 99%. Övriga alternativ av känslor är: Nyfiken, Arg, Uttråkad.

Om jag ska slå mig själv på bröstet kan jag ju välja att tolka det som att vi som tänkt till och orkat skriva är kritiska, men att folks spontana magkänsla är att folkomröstningar är något bra😉